lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Lucas är bortlämnad

Publicerad 2013-08-05 23:18:38 i Vår lille Prins Lucas


Lucas operation gick bra, ska försöka berätta mer imorgon. Nu ska vi försöka sova, utan Lucas. Vi ligger på sal 6 och Lucas på sal 12. De ska nämligen ha övervakning på honom hela natten så en natt med, eventuell, sömn där vi inte blir störda av alla koller en gång i halvtimmen känns rätt skön. Men usch så konstigt det känns.

Vi får dock gå dit när vi vill och om han är otröstlig så kommer de och hämtar mig. Så bäst att sova om det blir en hel del vaken tid inatt.

Kommentarer

Postat av: Malin m

Publicerad 2013-08-05 23:33:12

Usch va jobbigt att lämna ifrån sig honom. Men jag kan tänka mig att det är jobbigt att bli väckt flera gånger varje natt oxå.

Men tänk hur de va när vi föddes då bebisarna inte sov med mammorna på bb. Aldrig att jag hade släppt ifrån mig casper då, jag satt ju för tusan och höll i honom hela natten =)

Våra underbara små underverk! Vi tänker på Lucas varje dag och jag beundrar er styrka. Hade casper blivit sjuk hade jag nog klappat ihop totalt och grinat ögonen ur mig 24/7.

Svar: Det var jobbigt. Men eftersom han fastar så behövs inte jag heller på samma sätt. Och här är han ju ändå med den bästa personalen. Tre gånger fick vi gå till honom inatt och då är det enda sättet för honom att bli lugn. Och det var så skönt att få sova, utan kontroller och sedan bara gå när det behövs.
Tack för att vi finns i era tankar.
Amanda Gustavsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela