lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Ny information

Publicerad 2013-07-04 08:43:32 i Behandling

 
 
Natten har varit jobbig. Lucas har vaknat flera gånger och är vrålhungrig, min mat räcker som sagt var inte till så Henke har fått springa upp för att göra iordning ersättning. Så nu kanske vi har fått det här normala föräldralivet med sömnlösa nätter, vi som hade det så bra innan.
 
Och idag har vi fått lära oss av sjuksköterskan Sara varför dag 15 (idag i hans behandling) och dag 29 är så viktiga. De är då de gör benmärgsprov och som senast dag 29 så är Lucas frisk! Han kan med andra ord vara frisk idag! Men om man skulle sluta med behandlingen nu då kommer leukemin tillbaka. Så nästkommande behandlingar är i stort sett underhållsbehandlingar för att minimera riskerna för återfall. Med denna långa tid på två år behövs för att bli helt frisk har forskning visat, det är därför det är så viktigt att skänka en slant till forskning. Jag kommer aldrig mest kunna säga nej till den donationen mer.
 
För er som vill donera i Lucas namn till Barncancerfonden, klicka här (jag skriver på mobilen nu, om länken inte finns eller funkar så fixar jag den senare!)
 
 

Kommentarer

Postat av: Benga

Publicerad 2013-07-04 11:39:33

Vilka bra besked, välkomna hem igen

Postat av: Ingrid & Peter

Publicerad 2013-07-04 16:27:41

Ett tufft liv ni lever just nu! Det är väl inte konstigt om bröstmjölken inte räcker till! Oro och stress visar sig alltid på något vis! Kämpa på - det blir bättre! Har skrivit om er på min blogg! Kramar i mängd!

Svar: Jag såg att du skrivit om oss. Så fint. Och det är precis som du säger, man skänker inte pengar fören man känner någon som råkar ut för något. Kram!
Amanda Gustavsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela