lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Ett år sedan

Publicerad 2013-06-22 22:25:00 i Känslor

 
För ett år sedan så var vi i New York för att hälsa på min syster Lisa som var där som aupair. Vi kom dit på torsdagen den 21 juni, dagen innan midsommar. På midsommarafton så kommer den inte, min mens. Jag berättade för Henke och Lisa då hon visste att vi försökte bli med barn. Vi var tvunga att hålla detta hemligt för mamma och pappa.
 
Vi gick runt i staden, som vi gick, och varje gång jag var på toa så blev jag varmare och varmare i kroppen och bytte hemlighetsfulla blickar med Henke och Lisa. Mot slutet av dagen vågade jag tro det, jag var gravid!
 
Att jag var gravid var underbart. Dessvärre fick vi tråkiga nyheter samma dag som vi skulle åka hem, min farmor hade blivit sämre. Jag grät mest för att jag kanske inte skulle hinna berättar att jag var gravid och ännu värre, hon skulle inte hinna träffa sitt andra barnbarnsbarn. Men farmor blev bättre och en vecka efter att vi kom hem så berättade jag, hon blev så glad så! Dessvärre, natten den 16 augusti, natten innan jag skulle på inskrivning hos barnmorskan gick hon bort. Det var otroligt jobbigt. Men i efterhand så gav hon liv till en tjej och tre killar! Varav vi väntar på den sista och tredje killen fortfarande. 
 
Graviditeten fortgick normalt och förlossningen gick snabbt. Vi hade fått en frisk liten pojke som vi gav namnet Lucas. Han vägde 3925g och var 53 cm lång. Att han kunde bli sjuk senare i livet, det hade vi inte en tanke på. 
 
Men nu ligger vi här på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Lucas är 16 veckor gammal och har leukemi men den ska vi besegra! fuck cancer
 

Kommentarer

Postat av: Morfar

Publicerad 2013-06-22 22:51:44

Tack Amanda att du har berättat detta det värmer i mitt hjärta så mycket, ni kan inte ana, och det jag fick när jag fyllde år ska jag försöka infria. Men lova att kämpa för Lucas.

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-06-22 23:12:37

Ja!!, Fuck Cancer!!

Postat av: Benga

Publicerad 2013-06-22 23:16:57

Den ska besegras....

Postat av: Benga

Publicerad 2013-06-23 09:05:58

Håller med er nu ska den bekämpas.

Postat av: Anna j

Publicerad 2013-06-23 11:35:30

Sänder all stryka jag kan! Lucas är så otroligt fin!! Kan inte tänka mig alla tankar och känslor ni går igenom och samtidigt måste vara starka för ert barns skull. Ni kommer att klara detta, fuck canser!! Stor kram Anna j

Postat av: Sara

Publicerad 2013-06-23 13:10:40

Jag blir så berörd av det du skriver och vill bara skicka de varmaste tankarna till er och er fina son. Fuck cancer!

Postat av: Nathalie

Publicerad 2013-06-23 22:44:47

Tårarna bara rinner ner för mina kinder när jag läser allt som ni är med om, det berör så otroligt mycket och jag är så tacksam för att jag får följa er och eran kamp mot detta!

FUCK CANCER👊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela