lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Hård i magen och sondflytt

Publicerad 2013-11-29 15:05:02 i Vår lille Prins Lucas

 
Jaha, då var Lucas hård i magen istället. Så hård att han får ont så fort han ska bajsa. Men han bajsar så det innebär att han inte är förstoppad i alla fall. Idag fick jag dock hjälpa till med febertermometern. Och så gav jag honom magmassage. Vilket var skönt en stund men som tyvärr inte hjälpte så mycket.
 
Däremot så flyttade sig sonden på något vänster så så fort Lucas tog i minsta lilla så var den på väg upp genom näsan. Jag bytte den lilla tejpen men det hjälpte inte. När Henke kom hem efter några minuter så tog vi bort all tejp och puttade in sonden mer, satte dit tejpen och allt förvärrades. Började om, puttade ner mer, kollade om vi fick något backflöde vilket vi inte fick så då drog vi ut den istället en bit tills vi fick backflöde och tejpade tillsist fast den igen.
 
Och trots att det var en enkel procedur att ändra sonden så känner jag mig nu ganska säker på att eventuellt sätta nästa sond på Lucas. Henke känner samma sak. 
 
Ocj just nu sover min lilla prins på bröstet. Såå mysigt.
 

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2013-11-30 08:57:13

Hoppas ni snart får ordning på Lucas mage. Så segt när de har ont o är lös/hård.
Känner samma som er om sonden och jag tror att det förmodligen lindrar deras lidande också. Det blir sån stor grej när de ska sätta sond på sjukhuset.
Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela