lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Uppsala

Publicerad 2013-11-24 21:25:37 i Behandling


Då var jag och Lucas i Uppsala igen. Imorgon ska han sövas igen för cytostatika i ryggen. Blir även cytot som går in på en kvart respektive en timme. Kommer aldrig ihåg vad dem heter. Den ena heter något i stil med Oncovin och så det namnet jag inte kommer ihåg. Kärt barn har många namn. Vi stannar här tills på tisdag, fråga mig inte varför men så är det bestämt. Det innebär att Lucas även får cytosar här, den första för denna veckan. 

Och imorgon är det sista dagen med full dos av kortison. Än så länge så har denna kortisonperid varit lugn. Hungrig och grinig men inte alls så grinig som förra gången. Och jag tycker inte att Lucas blivit så svullen heller. Lite men inte så groteskt svullen som sist. Men vad vet jag, det kommer säkert nu när vi ska dra ner på det på tisdag. 

Lucas ska få äta till kl åtta imorgon vilket innebär att det blir operation efter lunch imorgon. Ska be om vätskedropp om han blir för hungrig, så jobbigt att han ska fasta när han går på kortison.. Men så ser schemat ut så inget vi kan göra. 

Nu ska jag försöka sova. Lucas sover sedan en tid tillbaka och lär vakna minst två gånger inatt.. Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela