lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Ensam i Uppsala.

Publicerad 2013-10-11 11:28:45 i Behandling


Denna gång så åkte jag och Lucas upp själva till Uppsala. Henke skulle tatuera sig och få lite ledigt. Tyvärr så var tatueraren magsjuk, men han har fått sova ut och gå på hockey med min chef. Imorgon är det nu. Tur att få förlusta mig lite, om jag bara håller mig frisk! Hade äcklig smak i munnen igår och då vet jag att halsontet inte är långt borta. Så när jag vaknar på natten så är det onda där. Men nu känner jag knappt något alls. Vill ju inte bli sjuk, för Lucas skull..

Denna gång så har Lucas fått högdos cytosar. Fyra påsar cellgifter fyra gånger på två dagar. Och allt som behövdes vid sidan av var 1200 ml vätska på 48 timmar, vilket vi inte riktigt är uppe i ännu men vi har till klockan 18 ikväll på oss. Så det klarar vi, om Lucas bara inte kräks. Så skönt att vi slapp stöddroppet, annars hade vi fått vara kvar tills imorgon. Nu ska bara spiralslangen bort sedan får vi åka! Och nästa onsdag är det dags för samma kur igen, i det (hoppas vi!!!) näst sista protokollet/schemat innan hembehandlingen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela