lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Sondfritt på prov

Publicerad 2014-02-26 07:41:01 i Vår lille Prins Lucas

 
I söndags så bestämde vi oss för att dra bort sonden, på prov i en vecka, då den ändå läckte från locket. Lucas åt hyfsat men inte bra i söndags men igår så gick det riktigt bra. Förutom att han åt varannan timme och inte allt han behövde , i måndags minns jag inte ens hur det gick, men igår så åt han bra tom dygnsmängden när han fick äta lite på natten. 
 
Men problemet är ju att vi har sondat 240 ml, så hans magsäck borde ju vara uttöjd för att få i sig den mängden och ändå blir det som mest 140 ml.. Det är otroligt frustrerande och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig till. Sedan kommer vi ju ingenstans med fast föda. Jo, fruktpuréer går bra men inget annat. Provade två sorters gröt på morgonen och ingen funkar. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Det är skitjobbigt att Lucas inte äter mat som alla andra barn. Och att tvinga i honom funkar ju såklart inte, även om jag gör det när jag blir arg.. Jag VET att man inte ska göra så men detta funkar snart inte längre. 
 
Och nu när Lucas snart blir ett år så ska han egentligen inte äta Babysemp 3, den ersättningen han får nu. Men vad ska vi gå över på? Välling?! Som gör så att han känner sig mättare länge och därför inte får i sig dygnsmängden? FAN!!!!

Kommentarer

Postat av: Malin m

Publicerad 2014-02-27 00:15:05

Casper vägrar gröt, välling och burkmat. Han gillar fruktpuré och smoothie i klämpåsar. Macka äter han sådär och han brukar smaka på vår mat när det är npgot barnvänligt. Annars är största delen av hans mat ännu bröstmjölk. Undrar när han tänker få bättre aptit på mat.

Svar: Åh det är skönt att läsa att andra har som vi! Även om det är jobbigt för er såklart så känns det bra att andra har som vi. Då blir jag lugn och kan fokusera på annat!
Amanda Gustavsson

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-02-27 22:31:57

Ge ibte upp. Du får testa gröt i någon vecka inte bara en dag kanske :)

Postat av: Lisa

Publicerad 2014-02-27 22:31:57

Ge ibte upp. Du får testa gröt i någon vecka inte bara en dag kanske :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela