lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

6 veckor kvar!

Publicerad 2015-05-14 08:53:00 i Behandling

 
För två veckor sedan så fick vi veta att Lucas värden äntligen gått upp igen. Då hade han varit hemma tre veckor från dagis. Vi pusslade och pusslade för att få vardagen med jobb och vab att funka. Jag som har nytt jobb och Henke som snickrar och låg efter i tid. Men den sista veckan så hade jag ringt min chef och gråtit i telefonen och sagt att jag inte orkade mer nu. Vi hade precis fått veta att Lucas hade en infektion i handen och skulle få ytterligare en till antibiotika. Han var tack och lov väldigt förstående!
 
Och då, när vi fick veta att Lucas värden var tillräckligt bra för att återigen få vara på dagis, då var det 8 veckor kvar av behandlingen. Och den kvällen fick han börja med hans cellgifter igen. Och vi var tvugna att öppna en ny flaska. Den flaskan har en hållbarhet på 56 dagar. Eller 8 veckor om man vill se det så. Känns som att det var meningen att han skulle sjunka i värdena, för att sen få börja med cellgifter igen på exakt den dagen då vi börjar se slutet på hans behandling! Men jag hoppas att han inte hinner sjunka såhär lågt i värdena igen. Det vore extremt jobbigt nu när vi är så nära! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela