lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

ännu mer framsteg!

Publicerad 2014-02-14 07:52:15 i Vår lille Prins Lucas

 
Det går som sagt var bara bättre och bättre med maten. Imorgon ska vi öka mängden och glesa på timmarna lite för att de hur det går. Tre timmar mellan matningarna är lite för ofta och det går fort. Fyra timmar känns bättre. Men vi får börja sakta.
 
Och igår vid tio så provade jag ge Lucas puré. Han åt nästan en halv burk. Så mycket har han aldig ätit förut, i puréform. Och dessutom så åt han lite ersättning efter och jag sondade resten. Men det som gjorde mig så otroligt glad var att jag krossade Lucas cytotabletter och hade med dem på skeden med lite puré. Och det gick kanonbra! Han fick i sig två och en halv tabletter utan problem. Ytterligare ett steg närmare sondfri son.
Men Lucas fortsatte att överraska och göra sin mamma glad. Han tog även den flytande cytostatikan på en sked på kvällen. Den smakar ju en del och jag var tvungen att dela upp den på två omgångar. Och Lucas öppnade munnen även den andra gången, den kanske inte smakar så tokigt ändå. 
 
Nu är det bara maten som ska börja fungera och så måste vi fixa en tablett på medicinen han får på helgerna, för att förebygga mot infektioner, innan vi kan rycka sonden för gott. Blir nog innan sommaren som jag skrev, men kanske lite tidigare än vad jag hoppats.

Kommentarer

Postat av: Morfar

Publicerad 2014-02-14 17:20:30

Nu kommer det en liten tår ner för kinden.
Heja Lucas, hoppas att du hjälper mamma och pappa.

Postat av: Cecilia

Publicerad 2014-02-16 21:41:59

Åh vad glad jag blir över att läsa detta. Heja Lucas! Och er.
Herregud vad man längtar efter ett sondfritt liv. Har ni tagit bort eusaprimet el får han det bara som tablettform?
Kämpa på, snart är sonden ett minne blott.
Många kramar från oss

Svar: Nej han har fortfarande eusaprimet i flytande och tar ca 2 ml själv och resten sondar vi. Men vi ska be om tablettform snart. Ja snart är den borta, tack och lov.Kramar tillbaka!
Amanda Gustavsson

Postat av: Tuss Gustavsson

Publicerad 2014-02-18 21:59:11

Stackars Lucas när han har två sondfria kinder o glufsa o snufsa på :)

Svar: Haha, ja det kommer bli jobbigt för honom. ;)
Amanda Gustavsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela