lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

364 dagar

Publicerad 2014-06-18 05:42:26 i Vår lille Prins Lucas

 
En jobbig och nervös känsla har jag som gror i mig denna morgon.
Jag har fått ställa klockan på fem!! Jag har inte ställt någon klocka sedan Lucas behöve sondmatas på nätterna. De tiderna låg fortfarande kvar i telefonen. Idag var jag tvungen att gå upp av en speciell anledning.
 
För ett år sedan så gick vi också upp tidigt, exakt idag. Då skulle vi, chockade och ledsna, åka upp till Uppsala för första gången. Från Eskilstuna. Jag körde första biten och missade totalt en vägkamera men Henke var med och jag hann att sakta ner. Vi bytte plats efter det. 
 
Idag ska vi till Eskilstuna. På årsdagen då Lucas sövdes för första gången så ska han nu få operera bort CVKn. Redan! Men just att det är årsdagen känns så märkligt. Hade det varit imorgon hade jag nog tyckt det varit ännu mer nervöst. Då hade han haft CVKn i exakt ett år.Eller ja, den här CVKn är ju hans andra men den första opererades in då.  
 
Den används inte längre. Inte mer än till blodproverna som tas varje måndag. Men någon gång har han blivit stucken i fingret så nu är det bara det som gäller. Anledningen till att den ska bort bland annat är att vi inte skulle våga ha honom på dagis, utan en body, för man kan aldrig lita på barn. Den får absolut inte dras ut. Och Lucas har dessutom upptäckt den på senare tid och drar alltmer i den. Till och med där den är tejpad och den går in i bröstet.
 
Men det är ändock en opeartion och operationer kan bli mer komplicerade än vad man tror.. Nu ska jag försöka koppla av, äta upp min frukost och sedan väcka Lucas så han får dricka vatten innan det är försent. Klockan åtta ska han vara på operation. 
 
Sista kvällen med CVKn, nybadad inför operationen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela