lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Jobbigt..

Publicerad 2013-08-28 18:29:28 i Vår lille Prins Lucas

 
Har en sovandes Lucas i min famn. Nu har cytostatikan börjat visa sin dåliga sida. Dels med håravfallet, men det har vi bara väntat på, och så med illamående. Lucas har fått mat fyra gånger idga och tre av dem så har han kräkts. Det är så jobbigt att se honom kräkas. Inte äckligt utan känslomässigt jobbigt, för nu hjälper ju inte ens illamåendemedecinen.. Och efter varje gång han har kräkts så slocknar han av utmattning. 
 
Så nu kan man också säga att cytostatikan har gjort Lucas trött. Vi tycker inte han gör så mycket annat än sover. Och det beror ju inte bara på kräkningarna såklart. Det började häromdagen. 
 
 
I lördags när Lucas var pigg och stark. Magträningen börjar ge resultat.
 
Och det är inte rättvist mot Lucas, men jag längtar lite tills nästa barn. För något jag kommit på är (väldigt själviskt) att jag inte kan ta mig ut med honom som normalt om han vore frisk. Jag skulle mer än gärna gå på babysång men det är bara att glömma i dagsläget. Men med nästa barn så kan jag göra allt sådant redan från start. Men då får Lucas följa med som äldre barn istället förstås. 
 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-08-29 15:36:52

Så söööt han är och en sån kämpe! <3

Postat av: Josefine

Publicerad 2013-08-30 20:36:46

Lille skrutt!♥
Ta hand om varandra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela