lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Antaganden och okunnighet

Publicerad 2013-12-18 03:33:07 i Vår lille Prins Lucas


Här sitter jag mitt i natten och känner att jag måste vakta mitt barn. Vakta honom från att då ett läkemedel som ska göra att han kissar ur sig allt som finns i hans lilla kropp, för att han har kissat för dåligt. Inatt har vi en manlig sköterska som är så jäkla okunnig. Jag hatar nätterna vi har honom! Varför vi har honom när man han koll på Lucas, det fattar jag inte. 

Mellan 00 och 06 så måste Lucas kissa ca 240 ml så att cytostatikan inte ska vara kvar för länge i kroppen och då skada urinblåsan. Nu var klockan tre och han hade kissat 65 ml. Han kommer in och ska ta prov på Lucas urin, något som jag trodde (då den senaste såg bra ut) inte skulle tas något mer. Nej men så var det så det var bara att lägga i torra kompresser. Då hade Lucas kissat igen (30 ml) som jag skrev upp och satte på en torr blöja. Innan han såg att jag la i kompresser så hade han gått för att hämta furix, medicinen som gör att Lucas kissar, eftersom han kissat dåligt.

Han kommer tillbaka, sätter på sig handskar varpå jag ifrågasätter varför han ska få furix. "Jo men han har kissat dåligt". Ja men det är bara halvtid och ALLA andra gånger så har man väntat tills tiden gått ut innan man gett furix. "Men han har kissat dåligt." Ja men hur kan du veta om han kommer kissa lika dåligt eller komma upp i rätt antal ml? "Ja men ska vi vänta då?" JA!!!! 

Han har dessutom ingen spritkompress att göra rent med innan, Lucas slang har legat på golvet, det skita golvet, och han tänker inte sprita innan.. Alltså jagblir  såååå arg.. Vi ska fan inte veta bättre än en gorilla till sjuksköterskan.. För det är precis så jag känner. Han är den mest osociala människan här, av alla som jobbar. Kanske är ett av själen varför han bara jobbar natt. Och han kan dessutom inte sitt jobb. Hopplöst. Och ALLA andra spolar dessutom efter så att de är helt hundra på att medicin gått in i Lucas, men nej, han tänkte inte göra det. Han tog helt egna, felaktiga beslut och tänkte genomföra dem felaktigt. Blir så jävla trött. 

Och nu är jag klarvaken. Undra om jag kommer få sova. Visst, att skriva ett inlägg gjorde mig piggare, men tacka fan för det. Tänk om han smyger sig in här mer?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela