lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Morgonmys

Publicerad 2013-07-05 05:27:41 i Vår lille Prins Lucas


Natten har varit förvånatsvärt bra! Lucas somnade vid halv nio, helt slut efter dagens provtagning under sövningen. Han vaknade någon gång då klockan visade 23:någonting. Sen har vi fått sova! Till klockan fem! Halleluja!

Och när han vaknade så ville han ha mat. Och jag börjar alltid med mig. Och det verkade duga, fick byta sida bara. Och efter en stund så släpper han och jag ska flytta lite på mig då märker jag att jag har en fläck på linnet, sängen har en större fläck och hans pyjamas en ännu större! Hans gastrostomi läcker och det förklarade varför han inte blev riktigt mätt just nu. Och samtidigt så lämnar han en riktig blöja till mig att byta. Och fast än att han inte börjat med "fast" föda så är han hård i magen och riskerar att bli förstoppad, det är en av biverkningarna av en av cellgifterna han får.

Och när han är bytt på, gastrostomin är rengjord och jag fått gå på toa då är han pigg. Så nu sitter vi i soffan, han gnuggar sig i ögonen av trötthet just nu, och kollar på Asterix och hans tappra galler på Viaplayboxen. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela