lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Förändringarnas tid

Publicerad 2013-09-05 21:00:21 i Vår lille Prins Lucas


Imorse så åkte jag och Lucas till Eskilstuna för blodprover. Vi bytte också honungsplattan under sonden och Lucas var så duktig som lyssnade till Jennies sång medan jag försökte ta bort den gamla, vilket inte är det lättaste då tejpen och plattan limmas ihop efter ett tag.

Efter det besöket så åkte vi till Babyproffsen där vi köpte en stolsdyna och nya napphållare. Jag och en av kassörskorna pratade så mycket om stolsdynor att jag var på väg att gå ut ur butiken utan att betala. Sedan åkte vi hem.

Och han blir bara busigare och busigare. Det är så härligt att se! Och han leker tills han nästan somnar nuförtiden.

Och igår så gjorde vi valet att raka av Lucas munk-krans. Det var ju nästan det enda håret han hade kvar på huvudet och det såg så fult ut! Så vi tog Henkes rakapparat och vips så var håret borta! Det blev så jäkla mycket finare och nu slipper vi också få hår överallt! Det är en förändring!

Andra förändringen är att vi ändrat i Lucas matvanor, igen. Tidigare så matade vi honom med 60ml babysemp och 20ml minimax vilket ger 100ml i energivärde. Och det gav vi varannan timme. Det var både jobbigt och vi kunde knappt ta oss någonstans för då skulle vi hamna fel i matschemat! Men nu ger vi mat var tredje timme med 60ml babysemp och 40ml minimax= 140 energivärde. Så skönt att få en extra timmes "ledighet" ifrån matningarna. Lucas äter lite själv men det mesta måste vi sondmata.

Nu ska jag koncentrera mig på filmen som vi tittar på och så har jag ju världens finare kille i famnen, som sover djupt.

Kommentarer

Postat av: Malin m

Publicerad 2013-09-05 21:28:43

Hej på er, nu är det för omväxling skull vi som hänger på sjukhus. Vi upplevde de läskigaste vi någon sin gjort i natt när casper började krampa, fick ingen luft och blev blå. Så övervidrigt så de är helt sjukt! Så många tankar man hinner tänka på några millisekunder. Vi har något som är värdefullare än våra liv och att ställas inför att man är minuter, kanske sekunder från att de tas ifrån en är hemskt. Jag kan ännu inte greppa vad som hände och att mika förmodligen räddade livet på c. Jag kände att jag ville skriva till dig för jag tror att du också tvingats tänka dom här hemska vidriga tankarna.våra underbara fina barn!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela