lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Mot Uppsala då

Publicerad 2013-09-18 13:56:49 i Vår lille Prins Lucas

 
Ja då var det äntligen dags. Igång med det tredje schemat. Det netrofila värdet hade dubblats sedan igår så nu drar nästa behandling igång. Skönt att det inte blir mer förkjutet än vad det redan är. Även detta schema består av 29 dagar (eller om om det bara är 22 dagar men modellen alltid visar 29 dagar).
 
Detta innebär att Lucas ska sövas imorgon och att jag får följa med in. När vi fick samtalet så satt vi och käkade lunch med alla mammor och barn från föräldragruppen och när jag lagt på så slog det mig att jag skulle få följa med in. Jag blev med ens nervös. 
 
Jag sitter och vaktar Lucas som ligger i sängen och stundvis suger på foten och stundvis rullar runt så att han kommer längre och längre ner i sängen. Han har nyligen ätit så risken att han kräks upp all mat är ju rätt stor. Men nu igår så färgades håret grått på en sekund och i nästa sekund hade jag inget kvar. I  mina tankar i alla fall. För Lucas fick inte behålla mycket mat alls på eftermiddagen. Så vid kvart över sex då Lucas spydde så åkte jag till apoteket och köpte ett pulver som heter "Thick & Easy". Det förtjockar maten så att det blir mer vällingsliknande. Och peppar, peppar. Hittills har han fått behålla maten. För ett barn i denna åldern äter ju normalt fast mat men inte Lucas inte. För vi har ju inte kört så mycktet med smakportioner med tanke på att vi låg inne så mycket på sjukhus så att jag inte tänkte på det alls så vi ligger lite efter med just det. 
 
Och nu har Henke packat klart allt och vi är redo attv åka. Så nu far vi! Mot Uppsala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela