lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Hur dålig mamma är jag inte.

Publicerad 2013-08-22 05:10:07 i Känslor


Lucas mage tål inga mängder mat. Vi får i honom rätt mängd per dag, om han inte kräks så mycket. Men vi måste dessvärre gå upp tre-fyra gånger per natt för att ge honom mat via sonden, annars får han för lite mat. Så inatt så tog Henke första matningen vid kvart i ett. Och jag vaknar tjugo i fem, inser att det ät tjugo minuter kvar tills nästa matning men att jag inte matade vid tre. Svär lite och Henke vaknar, han har inte heller vaknat av väckarklockan på min mobil vid tre.

Då visar det sig att jag går i sömnen och stänger av klockan. För nu ligger inte mobilen precis bredvid mig utan på byrån en och tjugo meter, ca, bort. Man måste resa sig för att stänga av. Vart ska jag behöva lägga den i fortsättningen för att vi ska vakna?

Och när ska vi våga vänta tills Lucas själv blir vrålhungrig så att han äter ett helt mål? För enligt dietisten får vi inte vänta, men ska han sondmatas tills han är frisk och måste börja på dagis där han märker att alla andra måste jobba för att bli mätta, det vill säga äta själv genom att tugga och svälja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela