lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Med håravfallet kom....

Publicerad 2013-08-26 09:53:46 i Känslor


... matlusten tillbaka. Hoppas vi. Vid halv sju så åt han 65 ml själv. Och nu blandade jag iordning mat 60 ml babysemp med 20 ml minimax (motsvarar 40 ml babysemp, så det böir sammanlagt 100 ml i energivärde) och han åt upp alla 80 milliliterna själv och var inte nöjd. Så 20 ml babysemp senare så är han mätt. Vilket betyder att han precis ätit 100 ml i mängd men 120 ml i energivärde! Det går verkligen framåt.

Och idag är det tre veckor sedan som han opererades, då gastrostomin försvann. Eftersom jag inte kunde hålla i Lucas ordentligt när han hade knappen, då den läckte såfort jag ville hålla honom ordentligt, så var känslan att äntligen få hålla i honom utan att något läckte, den var så otroligt obeskrivbar. Jag blev lycklig inombords! Jag tyckte att ordet mammahjärta var det mest töntigaste jag hört tidigare men med allt det här, när man ser hur han lider och sedan hur glad han blir när något nytt händer eller något nytt han lyckas med, ja jag har helt enkelt få ändra uppfattning!

Just nu sover vår lilla ängel. Efter det målet mat så måste man få vila middag!

Kommentarer

Postat av: Benga

Publicerad 2013-08-26 22:01:51

traktorn står o väntar

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-08-27 15:52:06

Åh så mysigt! Jag har två kartonger minimax hemma är väl 20 liter. säg till om du vill ha det så kan jag köra det till er. Annars slängs det. Ha det fint. Kram Sandra

Svar: Åh, vad är det för utgångsdatum på dem? :) Kram
Amanda Gustavsson

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-08-30 08:51:41

Oj jag såg att dom går ut den 6 september så det var ju snart. Synd! Men ni får väl det på recept va?

Svar: Ja det får vi så det är ingen fara med den saken! ;) Tack ändå. :)
Amanda Gustavsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela