lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Matbyte

Publicerad 2013-11-26 00:29:21 i Vardag

 Lucas vakande runt kvart över elva. Jag bytte blöja direkt och skulle gå och hämta mat efter. Under tiden jag tvättar händerna så (hatar att skriva om just detta men ha det sker inte så ofta) så bajsar han. Löst. Typiskt. Jag struntar i det och går och hämtar mat. Den får sitta tills han ätit klart.

Sagt och gjort. Byter blöja när han är klar och går själv på toa. När jag kommer tillbaka så har han bajsat ännu en gång. Löst. Byter och ringer in personal för att få ny mat, då den vi hade tog slut, och byter igen. Hinner inte mer än tvätta händerna igen och så hör jag att Lucas bajsar en tredje gång. Fyra blöjbyten på inte ens en timme. Allt som kommer ut är toklöst och jag har tidigare misstänkt Lucas mat, infantrini, som boven i dramat. Ett av cytostatikan som han får ger förstoppning men det har verkligen inte hänt i hans fall. Så imorgon när vi kommer hem så får vi börja med vanlig ersättning och minimax igen. För såhär kan det bara inte fortsätta. 

Lucas har varit jättelös i magen sedan han började äta och få behålla maten och då har vi ju bara kört med Infantrini. Och eftersom han har sår på pungen och vid analen, som beror på cytofrätande kiss, så är det verkligen inte bra att han dels är lös och bajsar så ofta som han gör. Varje blöja är en bajsblöja och det räcker med varannan som värst.. Dags att labotera lite..

Slut på bajsskriverier..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela