lucaskamp.blogg.se

Den 18/6 2013 fick vi, Amanda & Henrik, det hemska beskedet att vår älskade son Lucas, 15 veckor och 4 dagar gammal, har leukemi.

Helgen som var

Publicerad 2013-07-17 07:34:56 i Vår lille Prins Lucas

 
Vi var behandlingsfria fredag, lördag och söndag. Det var så otroligt skönt att inte behöva åka till Eskilstuna för att vi var tvugna, nu hade vi kunnat åka dit oavsett. Vilket vi förstås inte gjorde.
 
I fredags så åkte vi upp till mamma och pappa. Vi hade tagit med lite saker som vi ska måla om så vi började med det. En av sakerna är till Lucas, mer om det sen när det är klart. Vi passade också på att sola och umgås i solen. På eftermiddagen rörde vi oss hem för jag skulle få lite egentid i hamnen. Halv nio så mötte jag upp Frida, Cristina, Emma, Fabi och Matilda. Och en drink unnade jag mig. Jag hade mycket trevligt och det var otroligt skönt att komma hemifrån och prata om annat än det som händer i vårat liv just nu. Vid halv elva ca så ringde Henke och sa att det var dags att komma hem, då Lucas skrikit oavbutet i en och en halv timme. Han hade gjort allt han kunnat men inget hjälpte, och jag var ändå precis på väg att åka hem så min kväll blev inte förstörd av det.
 
i lördags åkte vi återigen upp till mamma och pappa. Vi började dagen med att besöka Skottvångs gruva där kolmilan skulle tändas. Jesper, Fatima och MaiLi kom upp och gjorde oss sällskap. Mycket trevligt. Och där fick Lucas hans första doppresent. Dopet har nu dock blivit inställt då han ska börja sin riktiga behandling då. Lördagen fortsatte uppe hos mamma och pappa där Henke åkte ut på sjön med pappa, jag låg och solade och vid ett tillfälle, så som dagen innan, så tog mamma Lucas ut på en promenad med vagnen och jag fick sova en stund i solen. När jag vaknade så kom Lisa och Tobbe upp och kubbet åkte fram. Tobbe åkte hem senare och var obesegrad. Han mötte oss alla utom mamma. Efter att jag matat Lucas så bestämde vi oss för att gå och bada. Sagt och gjort. Pappa tog Lucas i vagnen och vi gick till bryggan. Och jag badade. För första gången i Sverige på två eller tre år. Och det var riktigt skönt efter en varm dag!
 
Inatt var en relativt lugn natt för oss. Men när jag matade Lucas med flaska så orkade inte jag hålla mig vaken så jag somnade. Henke tog över och skötte allt då. Minns att klockan var runt halv ett i alla fall. Sedan vaknade Lucas vid 4 tror jag och så nu igen vid halv sju. Nu sover han igen så jag passar på att uppdatera er lite.
 
Idag ska vi återigen till Uppsala. Imorgon är det dag 29, vilket är en viktig dag. Bland annat så ska hans kortison trappas ned. Halleluja. Men nu blir det mycket flängande upp dit. Vi ska tillbaka på söndag och även nästa onsdag eller torsdag. Men det gör inget så länge att allt går åt rätt håll.
 

Kommentarer

Postat av: Benga

Publicerad 2013-07-17 10:14:26

Beundrar er allt kommer att gå bra

Postat av: Cristina

Publicerad 2013-07-17 19:49:07

Tack så mycket för i fredags :) även de starka måste få vila ibland, få ehen tid och bara vara <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela